Eu Handel Med Utsläppsrätter System The Challenge Of Återställa Trovärdighet


Backloading En ineffektiv ekonomisk åtgärd av god politisk anledning. På eftermiddagen eftermiddagen kommer den här gången att ses den fjärde omröstningen i Europaparlamentet i miljökommittén om ett system för att tillfälligt minska antalet utsläppsrätter som är tillgängliga för deltagare i EU: s system för handel med utsläppsrätter i syfte att För att stabilisera sänkta utsläppspriser. På eftermiddagens eftermiddag kommer den fjärde omröstningen i Europaparlamentet att ses här igen i miljöutskottet om ett system för att tillfälligt minska antalet utsläppsrätter som är tillgängliga för deltagare i EU: s system för handel med utsläppsrätter för att stabilisera sänkta utsläppspriser Detta kallas backloading, eftersom de 900 miljoner utsläppsrätter som skulle hållas kvar från marknaden 2013-2015 skulle återintroduceras 2019-2020. Mycket har skrivits om fördelarna och nackdelarna med detta förslag. För David Hone på Shell finns det Ett antal anledningar att rösta för återladdning Först, återställa prissignalen Kommer att öka marknadens förtroende, vilket är nödvändigt för att förbättra investeringsbeslutet, t. ex. i kolsekventionsprojekt. Politiskt sett skulle beslutet om återlämning kunna öka idén om en gemensam EU-marknad och kunna främja EU: s ledarskap när det gäller koldioxidhandel. Sedan 2005 har många länder Följde Europas exempel och införde ett ETS-system hemma. På akademiska sidan är Neuhoff och Schopp 2013 starkt positiva till backloading som ett medel för att strama efterfrågan på utbudet på kolmarknaden. De hävdar att medan en blygsam överutbud i Systemet är bra så länge som tillräckligt många emitterande företag måste köpa utsläppsrätter för deras förutsägbara behov säkringar, kollapsar priset när överutbudet i systemet når en viss nivå. Därför är en svag form av knapphet avgörande för att få meningsfulla priser. Koldioxidhandelskampanjen Grupp Sandbag understryker att det från Storbritannien skulle vara kontraproduktivt att rösta mot backloading eftersom prisskillnaden mellan UK Carbon Price Floor och EU ETS ökar annars till nackdel för brittiska elproducenter. Samtidigt har många kommentatorer som Europaparlamentets ledamot Korhola varnat för att ett ingripande i marknadsmekanismen skulle kunna ses som en signal om hög Politisk volatilitet, skrämma bort investerare Vi har argumenterat i en tidigare bloggpost. Decarbonisation är inte 100 meter race och en ny tidning. Det är bättre att satsa på ETS att ETS är en mycket effektiv koldioxideringspolitik, men att backloading inte löser det strukturella problemet med ETS bristen på systemets långsiktiga trovärdighet. Utöver argument om huruvida backloadin g är det bästa verktyget för att stabilisera ETS eller inte, har diskussionen skiftat mot huruvida ETS i sig är ett lämpligt verktyg för kostnadseffektiv avkolning, Och även om vi har råd med koldioxidutsläpp i det nuvarande ekonomiska klimatet. För många kommentatorer handlar det därför inte om återladdning om efterfrågesituationen Ation i ETS, men är främst en politisk fråga. Carbon Clear Stop Climate Change Argumentet är att en negativ omröstning om backloading kommer att visa en allmän misstro i ETS. Därför har backloading-beslutet blivit ett symboliskt val för framtiden för europeisk koldioxidutsläpp Politiken Felix Matthes. Detta gör det svårt för policymakers att komma överens om att ETS är ett lämpligt verktyg för avkolning, men rädsla för att backloading är olämplig för att förbättra systemet. Publicering och referens. Bruegel anser sig vara ett offentligt gott och inte har någon institutionell ställning. Gratis att publicera och eller inte citera det här inlägget utan föregående samtycke. Ange en fullständig referens, med tydligt angivande av Bruegel och den relevanta författaren som källa, och inkludera en framträdande hyperlänk till den ursprungliga posten. Släktinnehåll. Europaparlamentets ledamöter avvisar förslag till reform av systemet för utsläppshandel. EU: s flaggskeppssystem för att minska koldioxidutsläppen led ett av de mest allvarliga motgångarna i dess c Historia på tisdag 16 april, då ledamöter röstade emot ett förslag om att kasta upp kolpriset i emissionshandelssystemet ETS. Den föreslagna reformen som kallas backloading syftade till att vända det förhöjda priset på kol som har beror på ett överskott av tillstånd i ETS-marknaden Om framgångsrikt skulle reformen ha resulterat i uppskjutande av en rad auktioner av koltillstånd. Men parlamentsledamöterna i Strasbourg röstade 334 mot reformen, med 315 förespråkade ledande gröna aktörer att fördöma nederlaget som ett monumentala misslyckande med att Mend marknaden för kol handel, som är Europas flaggskepps klimatpolitik och den största i världen De har förlorat all trovärdighet på klimat ledarskap, sade Doug Parr, Greenpeace Storbritanniens chef vetenskapsman. Rob Elsworth, en kampanjare vid utsläppshandelsorganisationen NGO SandBag, sade Resultatet av omröstningen är olyckligt Det skickar fel budskap till företag, till allmänheten och det internationella samfundet. Det är nu påhittat de ledamöter som sa att de stöder EU: s långsiktiga framgångar på lång sikt att verka för att hindra EU: s klimatpolitik från att driva farligt utan problem Under tiden kommer medlemsstaternas klimatpolitik nu sannolikt att bli mer fragmenterade och det kommer att få en negativ inverkan på den gemensamma marknaden. Rösten försvann delvis på grund av ett uppror av Storbritanniens ledamöter i Tory, som trotsade David Cameron att avvisa planen att skjuta upp auktionen av ett betydande antal kolstillstånd. En talesman för konservativa parlamentsledamöter sa att EU: s ETS bildades som en marknad Baserad mekanism och måste fortsätta att fungera enligt marknadsprinciper. Vi är därför oroade över kommissionens inverkan på att anpassa tidsplanen för auktion för att manipulera kolpriset. Vi fruktar att det bara kommer att fungera för att motverka gröna investeringar, påverka öppenheten, uppmuntra ytterligare Kol läckage och undergräva välbehövlig marknads förutsägbarhet som EU: s ekonomi strävar efter att hitta en väg ut ur den ekonomiska krisen. För närvarande s röst krossar förhoppningar upp I februari att reformer skulle gå vidare efter det att en nyckelkommitté i Europaparlamentet hade dömts för förslaget. Den kortsiktiga åtgärd som reformerna skulle ha infört kallades backloading, varvid vissa av medlemsstaternas tillståndsanslag till Deras branscher skulle hållas tillbaka från auktion i flera år För närvarande sker auktioner av tillstånd regelbundet, där företag bjuder på något de behöver över den fria tilldelningen som vissa mottar. Men eftersom marknaden redan är översvämd, om Auktionerna skulle ske som vanligt att priset skulle kunna sjunka ytterligare. Under återladdning skulle några av dessa auktioner ha skjutits upp till senare i den nuvarande fasen av systemet, som löper till 2020.EURACTIV sammanställde följande reaktioner efter omröstningen. EU Klimat Kommissionsledamoten Connie Hedegaard skickade EURACTIV följande uttalande. Kommissionen beklagar naturligtvis att Europaparlamentet inte har godkänt det bakåtlösta förslaget. Det är dock värt Noterar än när det föreslogs i den andra omröstningen att parlamentet slutförde sitt avslag genast, stöddes inte detta. Förslaget kommer nu att gå tillbaka till parlamentets miljöutskott för vidare överväganden. Europa behöver en robust kolmarknad för att möta våra klimatmål och Stimulera innovation. Kommissionen är fortfarande övertygad om att återladdning skulle bidra till att återställa förtroendet för EU: s system för utsläppsrätter på kort sikt tills vi beslutar om mer strukturåtgärder. Vi kommer nu att reflektera över de följande stegen för att se till att Europa har ett starkt EU-system för utsläppsrätter. Rådets ståndpunkt om förslaget kommer att vara en viktig faktor och jag noterar det irländska ordförandeskapets reaktion idag för att snabbt driva och avsluta diskussionerna mellan medlemsstaterna. Marknaden, investerarna och våra internationella partners väntar alla. Professor Hogan, Irlands miljöminister Och nuvarande ordförande i rådet för miljöministrar förklarade den irländska positionen i ett separat uttalande och sade att ETS är Euro FN: s flaggskeppsansvar mot att minska utsläppen av växthusgaser, sade minister Hogan och i vilken utsträckning dess effektivitet nu undergrävs av den ekonomiska nedgången, är ett beklagligt återgång till Europas progressiva övergång till en konkurrenskraftig, låg koldioxidekonomi. Tidig och kostnadseffektiv övergång Är nyckeln till Europas ledarskap för klimatförändringar och europeisk konkurrenskraft i den framväxande globala gröna ekonomin. Han fortsatte Det omedelbara behovet av att ta itu med kolprisproblemet i ETS är en klar prioritet, medan jag kan förstå bekymmer om att ingripa i en marknadsbaserad Instrumentet är realiteten att EU står inför en exceptionell politisk situation som kräver ett exceptionellt politiskt svar. ETS-förtydligandeförslaget syftar till att stödja en inriktad, kortfristig intervention som kommer att bidra till att återställa ETS till en effektivare verksamhetsnivå Medan de strukturreformer som krävs för att förstärka ETS: s verksamhet på längre sikt betraktas som T Han kommer att fortsätta sitt arbete för att komma överens om sin ståndpunkt i ETS-förtydligande förslaget och har planerat ytterligare två möten i miljögruppen under de kommande dagarna för detta ändamål. Stig Schj lset, chef för EU: s koldioxidanalys vid Thomson Reuters Point Carbon, Lät en downbeat note Vi tror att backloading nu är politiskt död och det är mycket osannolikt att något politiskt ingripande i systemet kommer att överenskommas under tredje fasen 2013-2020, sade han att vi inte tänker på att priserna stiger mycket över det nuvarande 3-märket och De kan väl sjunka lägre åtminstone till slutet av tredje fasen. Fokus kommer nu att gå över till strukturella, mer långsiktiga inriktade åtgärder, men säkerligen gör denna omröstning EU ETS irrelevant som ett utsläppsreduceringsverktyg i många år framöver. Om det inte går att misslyckas För att stödja ETS, motsätter Europaparlamentet sig sina egna mål att ge Europa en säker, ren och prisvärd klimat - och energistrategi till 2020, kommenterade Josche Muth, generalsekreterare för Europeiska rådet för förnybar energi. Förkastandet av kommissionens förslag om att skjuta upp auktionen med 900 miljoner utsläppsrätter gör ETS oförmögna som ett verktyg för att flytta investeringar till mindre förorenande generationsteknologi, tillade han. På Europeiska rådet för att visa ledarskap om klimat och energi genom att ge ambitiösa och bindande 2030 mål för förnybar energi, effektivitet och utsläppsminskningar, säger Josche Muth. Den korrekta politiska visionen kan låsa upp investeringar och ge en ny drivkraft för utsläppsminskningar idag och på längre sikt. WCA välkomnade dock omröstningen och kallade den en triumf av sunt förnuft och en balanserad politik. Milton Catelin verkställande direktör för WCA lovordade beslutet och konstaterade att Europaparlamentet äntligen fattat ett beslut om miljöpolicy som erkänner att det sa Balans mellan miljökrav och ekonomisk tillväxt vid en tidpunkt då I hela Europa måste regeringarna fatta svåra beslut för att stimulera ekonomisk tillväxt och ta itu med skulden. Det skulle ha varit galenskap att acceptera återladdning och ignorera kostnadsbördan för EU: s klimatpolitik för konsumenter och europeisk industri. Den polska regeringen ensam har beräknat det tillbaka - laddning skulle ha kostat det 1 miljarder under perioden 2013-2020 Andra östeuropeiska EU-medlemmar skulle ha tittat på en liknande kostnad Kostnaden är helt enkelt för hög vid en tidpunkt då Europa inte har råd med det. Holger Krahmer, tyskspråkiga talesman FDP-gruppen i Europaparlamentet välkomnade omröstningen I översatta kommentarer sade han att utsläppshandling är en marknad som konstgjort skapats av politiker. Försöket att rädda systemet genom selektiva ingrepp är hopplöst Förresten i Bryssel saknas ett internationellt avtal om klimatförändringar Ignoreras Fortsättningen av europeiska ölösningar fortsätter inte att påverka klimatet och ökar endast energipriserna d Ue den redan höga risken för migrering av industrin från Europa. Hans känslor avvisades av socialdemokrater och demokratiska ledamöter SD: s president Hannes Swoboda sa att det är ett stort misstag eftersom backloading inte på något sätt strider mot en förstärkt industripolitik. Vi måste kombinera en Rimlig miljöpolitik med en modern och hållbar industripolitik. Författaren till parlamentarisk rapport om frågan beskrev SD-parlamentsledamot Matthias Groote omröstningen som början på en renationalisering av den europeiska klimatpolitiken. Denna typ av politik spelar i händerna på Klimatskeptikerna Avslaget på backloading-förslaget försvagar det europeiska systemet för utsläppshandel och sätter EU: s klimatmål i fara. SD-miljöstoken, Linda McAvan MEP sade att ETS har vissa brister, men det har redan hjälpt EU att sätta ner sin Utsläpp och det tas som ett exempel av andra regioner i världen. Det finns ett överskott på 900 miljoner utsläppsrätter som har tagit pris Ce från 30 som ursprungligen beräknades av energiproducenterna till 2 80 Denna obalans snedvrider marknaden och hindrar Europas övergång till en kolväteekonomi. De fortsatta konservativa i Europaparlamentet visade idag sin totala brist på syn för Europas smarta tillväxt Och miljöansvar Det var Europaparlamentet som bad kommissionen om att lägga fram en övergångsåtgärd för att stödja ETS när vi inför strukturåtgärder. Med detta avslag lämnar konservativen nu kommissionen i en mycket svår situation både för europeiska industri - och energiproducenter , Och i våra internationella partners ögon. Brownony Worthington, grundare av miljögruppen Sandbag, sa att kolmarknaden i Europa har blivit ett riktigt slag idag. Det återstår att se om kommissionen kan komma fram till en mer ambitiös räddningsplan som Kan vara mer framgångsrik när det gäller att samla stöd från parlamentsledamöter. Vad som än händer verkar det som om det är i sho EU kommer inte att missa mycket investeringar i ökad industriell effektivitet och låga koldioxidekonomier precis när andra länder som Kina och USA börjar komma ikapp. EU: s gröna parlamentsledamot Bas Eickhout skyllde en oansvarig och orubblig allians av Parlamentsledamöter som han sade hade röstat för att tillåta roten i EU: s system för handel med utsläppsrätter för att fortsätta. Förslagsförslaget var bara en åtgärd som skulle ha tagit tid för att möjliggöra en mer grundläggande lösning på problemen i ETS som skulle antas Att avvisa förslaget kommer utan tvivel att undergräva den redan svaga kolmarknaden och driva hela systemet till fallet. Vi uppmanar därför kommissionen att försöka skapa en ny kompromissstopp med ledamöterna så snart som möjligt. I ett tecken på Bitterheten debatten om reformen av koldioxidmarknaden har skapat, tillade han de två motsatta argumenten från de centrala rättiga parlamentsledamöterna om hur EU: s kolmarknad bör överlåtas för att sortera sig ut är cyniska I det yttersta Det är just på grund av de centrala rättiga politikerna i Europa att utsläppshandelssystemet upprättades som en felaktig marknad med olika smutthullar som har lett till den situation vi befinner oss i idag. Genom att motverka nödvändiga åtgärder för att lösa dessa problem har de Orsakade, de signalerar effektivt deras önskan att förstöra EU: s flaggskepps klimatförändringspolitik. Tiden för tinkering är nu klart över. Kommissionen har nu inget annat val än att lägga fram grundläggande förslag för att verkligen reparera ETS. Hennes tio berge, sekreterare - Generalsekreterare i Europas elförening hade Eurelectric några idéer för vad dessa skulle kunna vara Eurelectric beklagar den smala nej röstningen idag av Europaparlamentet mot den föreslagna återinföringen av ETS. Denna omröstning är en farlig återgång för den inre energimarknaden och för EU Karbonmål Omedelbara karbonmarknadsreaktioner vid omröstningen visar hur låg ETS: s trovärdighet har fallit. Endast brådskande åtgärder från kommissionen att lägga fram Strukturella förslag om ETS kan nu stoppa medlemsstaterna från att lagstifta sina egna alternativa policyer 27 olika kolbelopppriser, kolskatter, kolskatter. Han tillade Vi är övertygade om behovet av att fastställa ETS som det viktigaste politiska instrumentet för att driva investeringsval I CO 2 - reduktion En tidig omarbetning av ETS: s årliga linjära minskningsfaktor i området 2 3, i linje med ett fast, ekonomiskt 2030 CO 2 - reduceringsmål är det bästa sättet att uppnå detta objektivement på en länkad omröstning för att stödja EU: s förslag att stoppa klockan med att inkludera luftfart inom EU: s system för utsläppshandel, sade Finlands gröna parlamentsledamot Satu Hassi. Frysning av införandet av icke-intra-EU-flygningar i EU: s system för handel med utsläppsrätter är ett retrogradt drag som gör att Luftfartssektorn utanför kroken för sina växande utsläpp och gör värdefullt lite för att förbättra möjligheterna till internationell åtgärd. Det enda sättet som kommissionen hade planer skulle kunna ha varit motiverat skulle vara om de Hade inkluderat viss hävstång att göra framsteg på åtgärder för att ta itu med frågan på internationell nivå, men de förslag som röstades idag kommer inte att göra. Förslagen skulle innebära att flygningar som står för en stor del av utsläppen från internationell luftfart kommer att uteslutas från systemet vid Detta flödande stadium Detta är trots de växande utsläppen från sektorn som undergräver kampanjerna för klimatförändringar från andra sektorer och avsaknaden av något alternativ för att hantera luftfartsutsläpp. Den otänkbara ursäkningen för förslaget är att ge den internationella luftfartsorganisationen ICAO Dags att komma överens med ett globalt avtal om hur man hanterar klimatpåverkan av luftfartsutsläpp, men på grundval av senaste nyheterna från diskussionerna är utsikterna för detta inte troliga. EU-länderna är också delvis skyldiga för bristen på internationella framsteg , Eftersom de vägrar att tillåta intäkter från ett globalt system att kanaliseras mot klimatstöd till utvecklingsländer, despi Tefinansieringsåtaganden som gjorts i samband med klimatförhandlingar EU: s misslyckande att vända sin position på detta sätt innebär att dagens åtgärder inte leder till något. I Europeiska Wind Energy Association, säger R mi Gruet, gruppens senior klimatrådgivare The Europaparlamentet röstade idag för att reparera den kollapsande kolmarknaden. Parlamentsledamöterna har röstat mot principen om att förorenaren ska betala och sätta ett marknadsinriktat pris på koldioxidutsläpp. Det gör ETS irrelevant i EU s bud för att minska användningen av fossila bränslen. Kolpriset fortsätter att ha Ingen inverkan på investeringsbeslut i kraftbranschen. Den internationella emissionshandelskoncernens VD, Dirk Forrister, kommenterade att parlamentets omröstning om att avvisa förslaget om återlämning idag inte lyckades ge den nödvändiga politiska signalen för att förbättra EU: s emissionshandelsprogram. Vi uppmanar europeiska beslutsfattare Att snabbt och öppet engagera sig i EU: s system för framtida roll, inklusive dess centrala ställning i europeiska klienter Från stålindustrin sade EUROFER: s generaldirektör Gordon Moffat. Det är uppenbart att kommissionen inte borde ingripa på en fungerande marknad. Marknadsmekanismen för ETS är den enda delen av den europeiska klimatpolitiken som verkligen fungerar. Systemet är att priserna på höga koldioxidutsläpp resulterar i deindustrialisering av Europa på lång sikt. Det finns ingen teknik som gör det möjligt för industrin att uppnå målet på 80 till 95 procent i kommissionens färdplan för 2050. Men K re Riis Nielsen, Europas direktör för Novozymes ett avancerat biobränsleföretag sade att vi beklagar resultatet av Europaparlamentets omröstning idag om baklastningsförslaget. Även om det inte officiellt avvisar principen om backload, skickar den den felaktiga signalen på en kritisk tid om EU: s ambitioner och vilja att bygga en konkurrenskraftig Koldioxidekonomi Det nuvarande koldioxidpriset kan inte stimulera investeringar eller innovationer med låga koldioxidutsläpp, därmed behovet av brådskande åtgärder idag s röstfördröjning S hela processen igen och hotar även överlevnaden av EU: s ETS Han tillade Backloading är en snabb politisk lösning, för en överhängande politisk utmaning För att vara politiskt acceptabelt måste det gå hand i hand med detaljer om långsiktiga strukturreformer av EU ETS och mål för minskning av utsläppen av växthusgaser utöver 2020. Med en omsättning som uppgick till cirka 90 miljarder år 2010 är EU: s Emissions Trading System världens största kolmarknad. Omkring 80 av den handlas på terminsmarknader och 20 i spotmarknader. ETS syftar till att uppmuntra företag att investera i lågt förorenande teknik genom att tilldela eller sälja utsläppsrätter för att täcka sina årliga utsläpp. De mest effektiva företagen kan sedan sälja oanvända utsläppsrätter eller banka dem. Systemet har visat inflytelserikt Australien s beror på att börja handel med kol 2015, Thailand och Vietnam har båda presenterat planer på att inleda ETS s, Kina kommer att lansera pilotprojekt i flera provinser i år och Indien kommer att ringa klockan för Handel på en energieffektivitetsmarknad 2014 Mexico och Taiwan planerar också att introducera kolmarknader. Spring 2013 Backloading förslag går tillbaka till miljöutskottet, med arbetsgruppsmöten schemalagda.2014 Indien på grund av att börja energieffektiv handel. October 2014 Thailand på grund av lanseringen En frivillig utsläppsmarknad.2015 Sydkorea på grund av att börja handel med utsläpp.2018 EU och Australien på grund av att koppla system för handel med utsläppsrätter.2020 Fas III av EU: s utsläppsrätter på grund av att börja. Ytterligare läsning. European Commission. Market analysis. Bloomberg New Energy Finance BNEF. Thomson Reuters Point Carbon. International Emissions Trading Association IETA. 21 januari 2011 Fall av bedrägeri och korruption har plågat kolmarknader sedan starten för mer än fem år sedan Som nyligen rapporterade media rapporterar har tjänstemän som ansvarar för reglering av dessa marknader inte lyckats hålla dem rena. Från Telegrafen 19 januari 2011, europeiska Kolmarknaden suspenderad över bedrägeribekämpning. Suspensionen till 26 januari följer påståenden om att 475 000 kolkkrediter värda 7 miljoner stjäls i en hackningsattack på det tjeckiska kolregisteret. Det verkar som om de immateriella utsläppsrätterna sprang mellan östeuropeiska länder innan de försvann utan spår Detta är inte den första utmaningen till trovärdigheten för den 90-miljarder årliga marknaden för koldioxidutsläpp. Men det har blivit plågat av bedrägeri, med Europol som uppskattar att koldioxidhandelskriminella som försöker spela systemet kan ha svarat för upp till 90 procent av alla Marknadsaktivitet i vissa europeiska länder under 2009 Bedrägliga handlare huvudsakligen från Storbritannien, Frankrike, Spanien, Danmark och Holland p Ocketed uppskattade 5 miljarder Carbonbidrag är särskilt mottagliga för bedrägerier eftersom de är höga värden, immateriella och lättflyttade mellan olika länder. Från New York Times 19 januari 2011, nära utsläppshandeln efter stölder. Europeiska kommissionen avbröt handeln med växthusgas Utsläppstillstånd på onsdag i minst en vecka efter stöld av tillstånd som är värda miljoner euro via onlinekampanjer. Säkerhetsöverträdelserna kan vara en samordnad åtgärd av bedrägerier för att få tillgång och stjäla tillstånd från legitima konton för att sälja på platsmarknader innan stölden upptäcktes, sade Maria Kokkonen, en talskvinna för Connie Hedegaard, Europas kommissionär för klimatåtgärder. Sådana incidenter är försumbara när det gäller verklig marknadseffekt, de kommer över tiden att undergräva koldioxidhandelns trovärdighet som en politisk åtgärd för att minska utsläppen i Europa, säger Kjersti Ulset, chef för Point Carbon, ett företag som rapporterar om utsläppsmarknaderna och tillhandahåller Konsulttjänster. Europe s system har haft en stenig tur sedan handel började för sex år sedan, inklusive extrema volatilitet, skattebedrägerier, återvinning av använda krediter och misstankar om vinstutöver, förutom onlineattacker. Guardian UK, 17 januari 2011, Europa Måste förbjuda bristfälliga kolkrediter. Den här fredagen har Europeiska kommissionen en chans att ta itu med kolsyrasmarknaden, genom att förbjuda användningen av så kallad industrins Tillstånd för utsläpp av gasföroreningar i EU: s utsläppshandelssystem EU ETS. HFC-23, en extremt potent växthusgas, är en biprodukt av tillverkningen av koldioxidgas HCFC-22 Enligt en FN-bedömningspanel kostar det 17c att förstöra HFC-23 motsvarar ett ton koldioxid Dagens pris för det i EU ETS är 14 4 En annan industrigas som grundar sig på lukrativa kolokrediter är kväveoxid N2O, främst beroende av adipinsyraproduktion, som i sin tur används för att göra nylon. Är inte ett litet smutthål i EU: s ETS. Under 2008-9 var 84 av alla förskjutningar som användes i EU ETS från industripasprojekt i Kina och Indien, enligt uppgifter från koltankens tankbänk Sandbag. Köp denna mängd tillstånd 134 Miljoner i ETS skulle kosta 1 9 miljarder vid dagens priser. Användningen av offsets var tänkt att vara en säkerhetsventil för industrier som omfattas av ETS, men kampanjer säger att den används alldeles för mycket. Ytterligare läsning från Probe International. Jag m inte Visst var du är Få din information men bra ämne Jag behöver spendera lite tid att lära mig mer eller förstå mer Tack för fantastiska info Jag letade efter den här informationen för mitt uppdrag.0bama och Billy Ayers bildade Chicago Climate Exchange med Al Gore Maurice Strong och Richard Sandor till Sälja falska koldioxidkrediter Den 9 11 2001 1152 personer 44 av de människor som dödades på 9 11 var i direkt tävling med CCX Carlton Bartels som uppfann CO2-kalkylatorns datorprogram dödades och patentet fick Franklin Raines från FM FM s verkligen skulle Gillar någon att undersöka detta och avslöja 0bama och hans globala uppvärmnings klimatförändring Carbon Credit Trading Scheme innan han helt förstör vårt land.

Comments

Popular Posts